2016. június 16-án kezdődik 55 dél-budai villamosmegálló akadálymentesítése és korszerűsítése. Augusztus 28-ig 35 dél-budai peront építenek át szélesebbre és magasabbra, ezért a Bartók Béla úton a Gellért tértől és a Fehérvári úton a Móricz Zsigmond körtértől kifelé nem közlekedhetnek a villamosok. Helyettük buszok járnak majd az Erzsébet híd és a Petőfi híd felé kerülve.
A Szabadság hídra azért nem lehet majd kocsival felhajtani, mert budai hídfőjénél a hídra kanyarodó vágányokat is átépítik, a Gellért tér és a Móricz Zsigmond tér közötti vágányszakasszal egyetemben. A Szabadság hídon ezért augusztus végéig csak gyalog vagy kerékpárral (a forgalmi sávokon tekerve) lehet átkelni.
A Szabadság híd korábbi felújítása idején.
Fotó: Nagy Attila
Az új CAF villamosokhoz passzintják a peronokat
Az 55 dél-budai peront azért kell szélesíteni és meghosszabbítani, hogy passzoljanak az új CAF villamosokhoz, és akadálymentesen lehessen őket használni (a szélesebb peron a jobb kerekesszékes megközelítést teszi lehetővé). Az új megállóhelyek egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak lesznek. Az átépítések akadálymentesítés címszó alatt futnak, de kihasználva a vágányzárat, a BKK–BKV hozzácsapta a már esedékes vágány-, valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.
Az új peronok kiszorítják a kerékpárosokat
Mivel a magasabb peronok és a róluk levezető rámpák több helyet foglalnak, a Bartók Béla út belső szakaszán a szélesebb villamosperon mellett két közúti sáv nem fér el. Erre találta ki a BKK régebben, hogy ha két közúti sáv nem, de egy plusz egy kerékpársáv el fog férni. A tervek el is készültek, ám a főpolgármesteri hivatal nem adott ki tulajdonosi hozzájárulást. A régi kerékpárút-fejlesztési tervek: